Follow me @slytherininokurvarisi

15 Ekim 2017 Pazar

►Stephen King O Tam Metin Kitap Yorumu◄

Uzun bir zamandan sonra tekrardan merhaba!♥ Nasılsınız?Neler okuyorsunuz?Ben gibi kitap okuyamayan var mı?Okulun yoğunluğu yüzünden kaç aydır kitapların kapağını dahi açamıyorum.Umarım bu durum yakın zamanda düzelir.Aslında yine bu haftada gönderi paylaşamayacaktım çünki malumunuz ne okuyorum ki yorum yapayım? :( Ama birden aklıma geldi daha doğrusu fark ettim ki Stephen King O kitabının yorumunu yapmamışım!?Bu nasıl oldu hiçbir fikrim yok ama yorumunu yazmayı unutmuşum.Yeni vizyona giren O filmini izledikten sonra instagramıma bakayım dedim ve kitabın yorumunu göremedim.Bende hemen yazma kararı aldım *-* Öncelikle kitabı okumak isteyenler için iki seçenek bulunmakta.Tam metin yani hiçbir sahnesi kesilmemiş kalın versiyonu,ya da bazı kısımları kesilen ince kitabı seçenekler arasında.Ben normalde incesini alıcaktım ama kime sorduysam kesinlikle tam versiyon oku cevabını aldım.O yüzden bu kitabı ald

Konusundan bahset gerekirse;
Küçük bir Amerikan kasabası olan Derry’yi diğer kasabalardan farklı kılan şey, kanalizasyon mazgallarının altındaki dehlizlerde yaşayan, kendini kimi zaman kâbuslarda, kimi zaman da gerçek hayatta gösteren bir yaratığın, insanları kendi karanlık dünyasına çeken esrarengiz bir gücün varlığıdır. Bu korkunç yaratıkla uzun yıllar önce savaşıp ardından kasabayı terk eden ve kendilerine yeni bir hayat kurmuş olan yedi çocuk, artık birer yetişkin olmuş ve yaşadıkları dehşet dolu günleri unutmuşlardır. Ancak, anılarının derinliklerine gömülen yaratık yıllar sonra yeniden harekete geçince, onunla bir kez daha hesaplaşmak zorunda kalırlar. Geçmişte kalan kâbuslar, şimdiki zamanda korkunç bir gerçeğe dönüşmüştür artık.(arka kapak)


Kitap Derry Kasabasında yaşayan Bill'in kardeşi George'nin yağmurlu bir havada kağıttan gemisini yüzdürmek için dışarı çıkmasıyla başlıyor.Kağıttan gemisi akıntının hızıyla kanalizasyon mazgalının içine düşüyor.George kanalizasyonun içinde bir palyaço görüyor.Hemen sonrasında kanalizasyondaki palyaço tarafından kolu kopartılarak öldürülüyor.Bu yaratık PennyWise olarak tanınır ve insanların korkularından beslenir.27 yılda bir ortaya çıkan Pennywise her gelişinde bir çok çocuğu öldürür.Kendilerine Kaybedenler Klübü adını takan yedi çocuk bu yaratığın peşine düşer.


Benim Yorumum:
Kocaman bir kitap.Gerçekten kocaman abartmıyorum.1216 sayfa olması yetmiyormuş gibi birde puntoları çok küçük.Yani oku oku bitmeyen bir hikaye.Kimi yerde geçmiş olayları anlatıyor kimi yerde ise güncel olaylara geri dönüyor.Bunların yanı sıra gazetelerden olay yazıları dahi var.Şunu söylemem gerek ki kurgusu mükemmel.Kasaba geçmişi,olayların gerekli gereksiz ayrıntıları,karakter anlatımları hepsi muhteşem ve size merak ettiğiniz  tüm detayları bir bir veriyor.İlk 100-150 sayfasını karakterlere ayırmış.Kitaba ilk başladığımda biraz bocaladığımı itiraf ediyorum çünki cidden bu kadar ayrıntınında ayrıntısına inen bir kitap okumamıştım.Çok fazla ayrıntı kimisine göre muhteşem birşeyken kimisine göre ''fazlalık'' tır.Açıkçası çok fazla detaylara boğulduğum için ben fazlalık diyen kısma giriyorum sanırsam.

Yedi tane karakterin ilk sayfalarda ayrımını yapmak acayip zordu.Gerçekten ilk defa bu kadar zorlandım.Çünki 2 bölüm sonra bayağı bir ilerlemiş oluyorsunuz ve öncesinde kimi okuduğunuzu hatırlamıyorsunuz ama olayı hatırlıyorsunuz.Gerçekten garipseyerek okudum bir süre.Fakat sonrasında artık olayları ve karakterleri daha iyi kavradığım için herhangi bir aksaklık yaşamadım.Ama itiraf ediyorum bütün karakterlerin ismini post itlere yazıp kitabın ilk sayfasına yapıştırmıştım.İnanın bana benim gibi bir problemle karşılaştıysanız en iyi yöntem bu.Böylelikte unuttuğunuzda 1216 sayfa içersinde o karakterin olayını ve kim olduğunu bulmak zorunda kalmıyorsunuz.

En sevdiğim karakterlerden bahsetmem gerekirse Kaybedenler Klübü'nün lideri gibi olan Bill karakteri nedense sevdiğim karakterler arasında.Arkadaşları arasında ''Bill daha iyi bilir'' gözüyle bakılan tam bir grup lideri potansiyelinde olmasını kitapta çok sevdim.Yeni filminde de gerçekten hayalettiğim görünüşteydi kendisi.Bir sonraki favorim ise kitabın neşesi Richie.Kitabın gergin atmosferinde dahi güldürmeyi başaran tek karakterdi.Özellikle sinemada çoğu kişi onun diyaloglarına güldü.Kendisini canlandıran oyuncu Stranger Things dizisinde de oynuyor.Orda ki karakteriyle yakından uzaktan alakası yok ama sanırsam O filminde ki halini daha çok sevdim.

Eğer ilk defa Stephen King kitabı okuyacaksınız O sizin için güzel bir başlangıç olabilir.Lakin çok fazla detay sevmiyorsanız ve ben yarıda bırakırım gibisinden düşünüyorsanız ilk olarak ince kitabından başlamanızı öneririm.Eğer kurguyu sever ve daha fazlasını merak ederseniz tam metnini alıp sonradan okuyabilirsiniz.♥ 


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder