Follow me @slytherininokurvarisi

11 Kasım 2017 Cumartesi

►Harry Potter ve Ölüm Yadigarları Kitap Yorumum◄

Kitap Adı:Harry Potter ve Ölüm Yadigarları


Yazar:J.K. ROWLING


Yayıncılık:Yapı Kredi Yayınları


Sayfa Sayısı:696


Etiket Fiyatı (indirimsiz):42.00 TL



Herkese  uzun bir aradan sonra merhaba!Umarım bu paylaşım yapamadığım dönem boyunca beni unutan olmamıştır.Her nekadar kitap okuyamasam da İnstagrama girdiğimde story atmaya çalışıyorum fakat paylaşım yapamıyorum:( Uzun süredir bu durum beni husursuz ediyordu.Sonunda ve sonunda Harry Potter serisini bitirmiş bulunmaktayım.O kadar çok bu kitapta oyalandım ki!Hiç bitiremeyeceğim diye endişelendim.Sizde zaten artık Ölüm yadigarları kitabıyla çekilmiş storylerimden bıkmışsınızdır diye tahmin ediyorum.Ben bile bıktım :D Sakın yanlış anlaşılmasın kitabın elimde bu kadar sürünmesi tamamiyle benim yüzümden.Kitabın konusu ve akıcılığı ile ilgisi yok.

Arka Kapak

"Bana Harry Potter'ı verin," dedi Voldemort'un sesi, "kimseye zarar gelmesin. Bana Harry Potter'ı verin, okula dokunmayayım. Bana Harry Potter'ı verin, ödüllendirilin."

Sihir dünyası savaşta! Karanlık Lord iyice güç kazanırken iyiler de boş durmuyor. Yedinci yılında Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na dönmeyen Harry Potter, Dumbledore'un ona bıraktığı görevi tamamlamaya çalışıyor. Yanında -her zamanki gibi- Ron ve Hermione'yle, bir yandan Voldemort'tan ve onun Ölüm Yiyen'lerinden kaçarken bir yandan da Hortkuluklar'ı yok etmek, Ölüm Yadigârları'nın sırrını keşfetmek zorunda olan Harry kendi geçmişiyle ilgili de pek çok şey öğreniyor.


Benim Yorumum:(Spoiler içerebilir)

Yıllardır benim için ayrı bir yeri olan Harry Potter serisini bitirmiş bulunmaktayım.Kitapları için neden bu kadar gecikmişim acaba?Uzun süredir yaşamadığım duygu selini bu kitapta yaşadım.Bu kitabın hepsinden daha ayrı bir yere sahip olacağını biliyordum.Çünki her şeyin sonuçlandığı ve hikayenin son bulduğu kitaptı.Hogwarts treninin artık son kalkışı...


Bu kitapta Altın üçlümüz Dumbledore'un bıraktığı şifrelerle hortkuluk arayışındaydılar.Hortkuluklar hakkında pek fazla bilgi bırakmayan Dumbledore kimi zaman Altın üçlünün sorgulamalarına maruz kalmadı değil.Onlardan daha fazla sinirlenende bendim.Dumbledore Harry'le her ne kadar bütün seri boyunca çok ilgili olsa ve Harry'nin herşeyini bilsede Harry'e kendisiyle ilgili çoğu şeyi anlatmayışı kitap boyunca Harry'nin Dumbledore'a olan inancını zedeledi.Hal böyle olunca pek çok kez çıkmaza düştüler.Hem gizlenip hem de hortkulukları aramaları ise günden güne zorlaşmaya başlamıştı.

Çoğu bilmeyen kişinin ortaya atılıp üçgen gördüklerinde  ''ay bu illuminati işareti'' demesinin mağduru olmuş ölüm yadigarları işaretinin hikayesini bu kitapta öğreniyoruz.Mürver asa,Görünmezlik pelerini ve diriltme taşının birleşimini sembolize eden bu işaretin hikayesi gerçekten okumak ve izlemekten(filmde) en keyif aldığım sahneydi.

Tabi ki bunlar olup biterken Voldemort'ta boş durmuyordu.Kitap boyunca Harry'i yenebilmek için her şeyi yaptı.Dumbledore'un mezarını açıp Mürver Asa'yı alması da bunlara dahil.Hesaba katmadığı ve bilmediği pek çok gerçek yenilmesine sebep oldu ki bu zaten serinin başından beri beklenilen bir şeydi.

Hogwarts Savaşı'ndan bahsetmek gerekirse;Film'in kitaba göre çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim.Kitapta her şey çok hızlı oldu.Hogwarts Savaşı kitapta hemen bitti ve sonuçlandı gibi hissettim okurken.Ama film her şeyi ile çok güzeldi.Bu savaşta pek çok kayıp verdi Hp serisi...En çok üzüleceğimi tahmin ettiğim kitap buydu ki öyle de oldu.Lupin ve Nymphadora'nın yerde ölü bir şekilde yan yana yatış sahneleri hala aklımdan gitmiş değil.Okuduğumda bir kez daha üzüldüm.Her ikisi de çok sevdiğim karakterlerdi.Weasley ikizlerinden Fred'in ölmesi ise beni en çok üzünler arasındaydı.Onlar ayrılmaz ikiliydiler ve Fred'in ölmemesi gerekiyordu.Snape'in anılarını filmde ilk izlediğimde snape'e karşı olan bütün nefretim sönüvermişti.Harry'nin de bütün nefreti biran da uçtu sanki her şeyi öğrendikten sonra.Snape'in tabi ki sevmediğim birçok özelliği yok mu? Var tabiki.Fakat bir yanım da aslında onun böyle yalnız bir hayatı haketmediği yönünde.

Seri boyunca pek çok kayıplar oldu.Nymphadora,Moody,Lupin,Sirius,Dumbledore,Snape,Fred,Cedric,Dobby,
Hedwig ve serinin başlamasını asıl sağlayan iki ölüm James ve Lily Potter.Seride ne çok kişinin öldüğünü yazarken farkettim.Harry zaten hayata yalnız başlamıştı ve hayatında ki pek çok değer verdiği kişileri kaybetti.Rowling'in çoğu zaman çok fazla acımasız olduğunu düşünmüyor değilim.Bütün önemli yere sahip karakterleri öldürdü neredeyse! 

Tüm bunlara rağmen Harry Potter serisi muhteşemdi.Zaten kötü olmasına hiç ihtimal vermemiştim.Eğer hala bu seriyi okumadıysanız yada herhangi bir bilginiz yoksa mutlaka kitap serisini okumaya başlayın.Filmlerini izleyin. Fantastik severlerdenseniz Harry Potter'ı çok beğeneceğinizi düşünüyorum.♥












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder